Wednesday, June 18, 2008

New -Era of my life (by asidz)

After been to interview for 7 company, finally i got a offer. Job as system engineer. Work at 'Elyss Horizon Sdn Bhd'. It is out sourcing company, i been assign to work at one of its client at sungai buloh, car parts manafacturing company.

aku kena 3 stage interview,
1st ngan budak pompuan cina. gaya cam amoi cun :) memula cam biasalah tny itu-ini, then aku pelik dah lama pas tu baru dia tny what u want to tell me more about your self. hm, memandangkan aku dah 6 kali p interview, dah rasa xgemuruh lak, amoi tu cam friendly jer, aku pun belasah jer lah. cakap pasal family, then aku cakap pasal course cs230 lah. Then dia tny aku, apa subject yg paling susah?aku pun jawab lah manderin lo. then aku pun xtau cam ne aku cakap, dah cakap bi+manderin, then kami pun tergelak. Pastu aku pun tersedar, eh aku neh buat lawak dalam bi?huh!!! biar btl. xpernah2 aku bt lawak dalam bi then org tergelak.huhu!!.Pas tu dia cakap patutny dia akan call aku balik untuk sama ada aku dapat p 2nd interview. tp dia nak ckp nak bg aku trus 2nd interview, dalam ati aku, eh amoi neh berkenan kat aku ker, tp aku tau, aku perasan jer lah. ok gak lah dah confirm lulus 1st interview.

2nd interview aku trus langsung pas 1st interview, neh ngn boss depa lak. Ah, neh yang aku cuak neh2. cakap silap kang fail aku, boss la kata kan.chinise gak.yang neh aku nyk goreng pasal aku nya fyp Hotspot Management System tu. nasib baik ada modal. yer la post yg aku mintak tu field network, cs230 mana ada network. Then pas aku goreng dia samapi masak, dia pulak goreng aku sampai hangit. damn. Dia bg aku nasihat nyk jgk, hm dlm hati neh aku dah dok bt analisis sama ada aku dapat keja ker x. Bukan dgr sgt pun. Lastly part paling best dia cakap aku berjaya p 3rd stage interview. Pergh, neh dah mcm interview TNB, neh. xkan nak kena p kem pulak kot, jerit aku dalam hati. Dari pukul 10 pg aku mai, la dah kat kol 12 tgh hari. Dah 2 jam. Aku pun balik lah

3rd interview aku pukul 5 ptg hari tu jgk. Aku pun g lah ngn budak umah aku si mirul yang still dalam minggu ada byk prob ngn awek dia.huhu, Ujan kena mintak tolong dia anto aku g ngan keta dia. Sampai2 jer sana, aku tgk eh, cam kenal mamat neh. Alaaaa, budak cs220 la pulak, Aku pun sapa lah dia, tah la sapa nama. Tapi dia ada cert ccna, aduh masak ah aku cam neh.confirm lah dapat kat dia coz post yang aku mintak tu, sapa ada ccna adalah preferable. aduhai, dalam ati aku dah seday, Rm15 hbs terbang boh minyk keta mirul. Tp xpe lah, go on jer lah. Then ada mamat cina sorng panggil aku masuk. Then mula lah 3rd stage, mamat neh org lama dalam syrkt tu boss to cakap. Serius dia test aku hands on, aduh nasib kebetulan apa yang dia tny tu aku dah pernah explore. Memula simple je, dia soh aku wat extended display pakai 2 screen, then 2nd part, aku kantoi, dia soh aku brief kat dia pasal microsoft outlook dan express. ala, cam ne la. xpernah aku pakai walau pun tu application biasa, evolution aku pernah la pakai. Ah, kodek2 jer la. Nasib la aku lulus walau ada gak dia tertawakan aku. Then dia tny bleh cam ne nak trace route. Huh, nasin aku xlupa command tu, pas jer aku type tracert google. then dia soh aku explain apa ke bende tu, aku pun goreng je la walau aku xtau apa bende. Lulus la jgk, then ada lah 3 lagi test pasal network. Apa pun nasib al aku pernah wat masa aku setup hotspot aku. Syukur2. Then pas tu aku kuar ngn mamat power network tu jumpa boss depa, then pas depa tny jer aku sanggup kerja kat sungai buloh? dalam ati aku, bgs2 dah dekat ngn aini neh best neh. aku pun ok jer lah. Pas tu depa bg nasihat kat aku pasal depa cakap ati aku lembut, depa soh jan lembut aku, coz aku akan keja kat client side, later takut aku kena buli. Aku pun tabur ayat biasa lah, i'll take care of myself, being independent. Since my primary job is to take care of customer network, then that will be my primary objective. If only i got freetimes, i don mine to being bully as long as your customer is satisfy with my service and then u will promote me after i year. huhu,boss tu pun ok jer. Then depa sesama cakap congratulation, u got the job. Huh!!! cam xcaya jer. Depa soh aku p ambik surat offer besok nya. Excited hbs aku, alhamdullillah. Then depa cakap mamt yang td budak cs220 tu xlepas 2nd interview, aku pun malas nak tny kenapa. Balik ng penuh hati gembira. Bg tau ayah dan mak aku, serta nenek kesaynagn aku. Best yer....

1 Comment:

  1. Edmund said...
    It's very interesting post and useful information.Thanks for sharing.

    Vehicle Tracking System
    Fleet Management Software

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online